Csökkenő kg-ok, cm-ek, növekvő izomtónus, szárnyaló önbizalom.
Nem ígéretek-TÉNYEK
Nem fiktív emberek-VALÓDIAK.

  • box6
  • box3
  • box5
  • box2
  • box4
  • box1

Blog

„Szoptatás alatt ne eddzél, a gyerek egyen, amit akar, ráér lefogyni”

Kezdlap 01„Szoptatás alatt ne eddzél, a gyerek egyen, amit akar, ráér lefogyni”- és hasonló sztereotípiák. Pontosabban fogalmazva ezek valójában a tájékozatlanságból fakadó kibúvók. A sportolás szoptatásra gyakorolt hatásáról, a szülést követő helyes testedzésről bővebben a Kismama E-bookomban olvashatsz.

Most szeretném esettanulmányokat mutatni Neked. Gracza Ildikó babája másfél éves koráig szoptatott, közben heti 3 óra edzéssel építette fel ezt a kockahasat magának. Ez egy nő önbizalmának rendkívül jót tesz, egyéb élettanilag  pozitív hatásairól pedig elgondolkodhatsz, egyet kiemelve ezekből: az erős törzsizomzatot igenis minden kismamának fel kellene építenie, már csak ha azt az egy faktort nézed, mennyi időt tölt  a karjaidban a babád. Másik vitathatatlan pozitívum pedig a nagyobb gyermekre gyakorolt hatás. Ez itt Ildi kisfia, másfél hónap eredményét láthatod. PÉLDAKÉP. Csupa nagy betűvel. Miért életfontosságú, hogy a gyermeked nemcsak eleget mozogjon, hanem edzésre is  járjon?

Az én lányaim is járnak edzeni, 4 éves koruktól kezdve, a kicsi ahogy betölti a 4. életévét, ott fog lubickolni az uszodában, és vannak kis bajnokaim is, akikkel foglalkozom vagy a csoportos óráim keretén belül, vagy online programomban. Miért érzem ezt küldetésemnek?

Azt biztosan tudjátok, mert már korábban többször írtam, hogy amennyiben az anya terhesen edz, azzal elősegíti a magzat finommechanikai mozgásainak fejlődését.

Az agy tömegének fejlődésének gyorsabb más szervek fejlődéséhez viszonyítva. Az idegek velős hüvelyének kialakulása kb. 2 éves korra befejeződik, viszont 6-8 éves korig nagyon intenzív idegrendszeri fejlődési szakasz figyelhető meg. 14 éves korra az idegpályák kialakulnak.

Miért fontos ez? Mert minél dúsabb egy izomterület beidegzése, annál finomabb  mozgásokra képes. A korán megkezdett, minél intenzívebb edzés egyik legnagyobb előnye tehát a komplex agyműködés.

A megfelelő minőségű edzésmunka elősegíti a testsúly optimalizálását, és a stressz levezetését is. Ha azt akarod, hogy a gyereked jobban teljesítsen, ne sajnáld az idődet arra, hogy elvidd edzeni! Miért?

 Mert gyorsabban tudják a gyerekek azonosítani az ingereket, nő az önbizalmuk és koncentrálóképességük, a fluid intelligenciájuk (új szituációkra reagálás) és csökkenti a hangulatingadozásukat.

Az elhízás és az elhízás okozta betegségek, mint a cukorbetegség, anyagcsere-zavarok a mozgással előzhetőek meg legkönnyebben.

Kezdlap 02És mégis mi a megfelelő minőségű edzésmunka?

Minden életkorban megvan, mire kell helyezni a hangsúlyt. A törzserősítésnek 7 éves kortól állandóan jelen kell lennie a tréningekben, mert a gerinckörnyéki izmok állandó erősítése nélkül sem kiemelkedő versenyeredményre nem lehet számítani, sem derékfájás nélküli életre.

Az irányváltoztatások, a lassítások, sebességnövelések 12-13 éves korig alakíthatóak igazán.

Az állóképesség 10 éves korig ugrásszerűen növekszik, de a legalkalmasabb idő erre a 12-16 év. Akinek nincs meg gyermekkorában az alapja a későbbi erős terheléshez, az nemigen számíthat arra, hogy később eredményes sportoló lesz.

Erőnövelést elsősorban saját testsúlyos gyakorlatokkal, 1-2 kg-os kis súlyzókkal, kis medicin labdákkal célszerű végeztetni a gyerekekkel.

A fejlődés nagyon egyéni, minden gyerek más és más eset, más és más motivációval, így a terhelést egyénre lebontva kell megtervezni. És nagyon fontos, hogy mivel gyerekekről van szó, lesznek hullámvölgyek, amikből a szülőnek kell kisegítenie a csemetéjét.

Az a nézet, hogy mozog eleget az iskolában, meglehetősen elavultnak tekintendő. Egy gyereknek szüksége van a rendszeres edzésre a stressz levezetése, az immunrendszer erősítése, és a későbbi képességeinek megalapozása érdekében. Vigyük edzeni a gyereket!

Várandósság alatti edzéseid

08 Vrandssg alatti edzseidKis bajnok baba. Ördögh Márta egész babavárás alatt úgy evett, úgy mozgott, úgy készült fel erre a kis tündérlányra, hogy a legjobb legyen neki.

Várandósság alatti edzéseid

Mindkét terhességem végigedzettem, de ez nem csoda, hiszen még az ikrek előtt is 30 év aktív versenysport állt előttem. A második terhességem során épp a 3 hónapban futottam egy 6 órás ultrafutó versenyen 64 km-t. Természetesen ez a terhelés előtt kikértem orvos véleményét is, és amikor úgy abszolváltam a versenyt, hogy minden rendben volt /bár az utolsó fél órát végigsétáltam/, akkor még elmentem egy félmaratont lefutni a bajai Kikeleten 4 hónaposan. És még az utolsó nap is 10 kg súllyal edzettem, bár már nagyon korlátozott számú gyakorlatot hajtattam végre edzések alatt.

Mire kell odafigyelni Neked?

 Először is hangsúlyozom, az orvossal végig egyeztetve edzhetsz csak, és leginkább- nem azoknak szól ez a cikk, akik veszélyeztetett terhesek, hanem azoknak, akik állapotosak, és az orvosuk engedélyezi a mozgást számukra.

Miért éri meg neked mozogni a várandóság alatt?

A kutatások megállapították, hogy ha a várandósság alatt is aktív maradsz, annak számos előnye származik mindkettőtök részére, mint a gyorsabb regenerálódás a szülés után, kevésbé vizesedsz /én egy napot hagytam ki, az volt a vizesedés miatt az első és utolsó edzésmentes napom/,  nagyobb placenta  /ami több tápanyagot biztosít a babának/, a magzat finommechanikai mozgásait nagy mértékben elősegíted vele, és a szokásos, azaz  kisebb az elhízás kockázata, erősebb hátizom, /aki várt már gyermeket, ismeri, milyen jó érzés, pláne, ha kettőt egyszerre/, megnövekedett energiaszint és plusz egy: csökken a visszértágulat és aranyér valószínűsége. 

Mennyi, és milyen edzés az ideális a babavárás alatt?

Akik még sohasem edzettek azelőtt, hogy naponta intenzív séta, 30 -60 perces, figyelve, hogy a szívritmusod sose lépje át a 140-et, a testhőmérsékleted pedig sose lépje át a 38 fokot. Én hajnalban, vagy késő este futottam, így oldottak meg, mivel szeptemberi minden lányom, és épp a legmelegebb időszakra esett az utolsó trimeszter. Annyit sose sétált a kutyám, mint akkoriban, pedig napi 12 km-e mindig megvan így is. A mozgás szuper jó a hangulatodnak is, én sose voltam olyan kiegyensúlyozott, mint a két várandósságom idején.

Aki edzett korábban, az is tartsa be a fentieket azzal, hogy végezheti azokat az edzésformákat, amik során nincs kitéve ütközésnek, nagyobb rázkódásnak a magzat.

És semmiképp ne végezz olyan gyakorlatokat, amelyek során háton kell feküdni, mert ez a testhelyzet csökkenti a babához eljutó véráramot, vagy ahol hasra kell feküdnöd, nyilvánvaló okokból!

A legcélszerűbb napi 1 óra séta beiktatása, nyári időszakban természetesen kihasználva a kora reggeli, vagy késő esti órákat, amikor nincs olyan meleg. Emellett –bár meg fogsz lepődni- a súlyzós edzés a legbiztonságosabb mozgásforma, mivel itt magadnak tudod beállítani a súlyt, és kiválasztani a megfelelő gyakorlatokat, míg saját testsúlyos edzésnél szinte teljes mértékben korlátozott a biztonságosan végezhető gyakorlatok száma.

A súlyt már onnantól kezdve, hogy megtudtad, gyermeket vársz, én levenném a helyedben-ha nem voltál élsportoló korábban- 2 kg-ra, de ennyivel akkor is végezheted az edzést, ha nem edzettél korábban semmit.

 

PENGEÉLES ÉSZT AKARSZ? EDDZ!


A képen - Dr. Kurucz Péter
Lencsevégre kapta, kommentálta dr. Molnár Gyöngyvér

07 Pengeles szt akarsz
dr. Gyöngyvér Molnár ‎BAJNOKOK csoport, diéta, edzés, receptek, egészséges, fitt életmód: "6. hete csinálom az online bajnokok programot, a férjem 1 hét után magától csatlakozott a programhoz. Ma lencsevégre kaptam az edzését a pincénkben. Mindenkinek ilyen támogató partnert kívánok, mert ez aztán MOTIVÁL"

Péter szakterülete a mikrosebészet, felmerül egy-két kérdés:

"sokszor adódik úgy műtétek folyamán, hogy a karjaimat nem tudom a legergonomikusabb pozícióba tartani a finom, ujjakból kifejtett mozgások kivitelezéséhez, viszont a megerősödött nagyobb karizmok izmok bármilyen pozícióban stabilan tartják a kezem.” /Dr. Kurucz Péter/

PENGEÉLES ÉSZT AKARSZ? -EDDZ!

A szellemi munkát kifejezetten támogatja az edzés. Hogyan?

§ jelentős agytérfogat-növekedés figyelhető meg már 6 hónap után

§ több oxigént szállító vérhez jut az agy (szervezetünkben az összes oxigén 20%-át az agy nyeli el)

§ felélénkíti a jókedvhez szükségeges szerotonin- és dopamintermelést, emellett megnöveli az endorfintermelést, azaz agy információ feldolgozó képességét javítja (depressziósoknál lassabb)

§ olyan kognitív képességeket javít, mint a komplex feladatokra való koncentráció, absztrakt gondolkodás és a jövőbeli események megtervezése, és mellette a hosszú távú memóriát is javítja

§ a szénhidrátok legnagyobb részét glükózzá, más néven vércukorrá alakítja a szervezet, mely az egész test, ezáltal az agy fő energiaforrása. Ahhoz, hogy a glükóz bejusson a sejtekbe, az inzulin kíséretére van szüksége. Már egy edzést követően növekszik az inzulinérzékenység.

IR és pajzsmirigy alulműködés esettanulmány- Te mit tudsz hasznosítani belőle?

06 IR s pajzsmirigy esettanulmnySiklós-Szondi Anikó:”Letelt a 6 hét, 5,5 kg-mal vagyok kevesebb, mint az induló súlyom! Az arcom olyan, mint egy húszévesé, a bőröm szintén! Ezt neked köszönhetem! A heti 3 edzést tartom, érzem, hogy sokkal jobban érzem magam, a kilók peregnek le rólam! NEM MELLESLEG, ízlenek is az ételek, tehát örömmel csinálom és eszem is őket! Már a régi nadrágokból is fel tudok venni egy-kettőt! Jó úton haladok, nem hagyom abba, csinálom rendesen! Április végén megyek vissza az orvosomhoz, vérvétel után, naggggyon kíváncsi vagyok a leletemre. Remélem, hogy ezzel az életmód változtatással nem kell többet IR gyógyszert szednem!”

HOGYAN BEFOLYÁSOLJA EZT A SZERV A TESTSÚLYODAT?

A pajzsmirigy a nyak alsó részében található szervünk, ha pajzsmirigyed megfelelően működik, a két hormon a véráramba kerül és különböző sejtekbe jutva segíti a tápanyagok energiává fordítását. A pajzsmirigy alulműködés az esetek többségében nehezen felismerhető, jelei az izomgyengeség, fáradtság, rossz közérzet, depresszió, menstruációs zavarok. A többi tünet fokozatosan, egyénenként változó sorrendben alakul ki. A bőr jellemzően száraz, a végtagok hidegek. Jelentkezhet duzzanat, leggyakrabban az arc, főleg a szem körüli terület érintett, és a beteg folyton fázik, hidegintolerancia alakul ki. A testszőrzet megritkul, a memória romlik.

MIVEL JAVÍTHATUNK A HELYZETEN?

A pajzsmirigy alulműködés megfelelő szakorvosi kontroll és kezelés mellett tünetmentesíthető, azaz véglegesen nem gyógyítható betegség. A pajzsmirigyhormon szedése nem segít a testsúlyfölöslegtől való megszabadulásban, viszont az alulműködés rendezésével megjavul az étvágy, így a kezelés során testsúlygyarapodás léphet fel. Ez megfelelő diéta tartásával kerülhető el.

-Szelén: szelént tartalmazó ételek a tonhal, a borjú, a máj, a rákfélék.

-Cink, réz, és vas: gomba, petrezselyemgyökér, és spenót tartalmazza.

-Omega-3 zsírsavak: halolaj, szardínia, lazac, lenmag, marhahús, szójabab, és garnélarák fogyasztásával juthatsz hozzá.

Kókuszolaj: a pajzsmirigy alulműködésben szenvedőknek kifejezetten ajánlják.

De probiotikumokkal és glutaminnal szintén elősegítheted a gyógyulásodat.

MIT KERÜLJ?

Aszpartám, nem erjesztett szója, /tofu, szójatej, szójaszósz, szójabab/, glutén, keresztes virágú virágú zöldségek. A feldolgozott ételek, mint a kukoricapelyhek, felvágottak, előrecsomagolt levesek, az édességek, normál étolaj, olyan dolgok, amiket ideje elfelejtened, mert gyulladásokat okozhatnak a testedben.

ÉS…MIT TANULHATTÁL AZ ESETTANULMÁNYBÓL?

Azt szeretném még egyszer kiemelni, hogy tünetmentesség érhető el, azaz ha bármilyen betegséged van, akkor úgy kell élned, mint egy élsportolónak, azaz 100%-osan tudatos életvitellel.

Mi lesz az eredmény, ha VÉGRE ÉLETMÓDOT VÁLTASZ, és mi lesz, ha nem?
Na, ez a TUDATOS GONDOLKODÁS, FELELŐSSÉGVÁLLALÁS.

================

Ha TE nem teszel magadért, akkor ki teszi meg helyetted?

 

Facebook
Best UK Bookis w.betroll.co.uk Will Hill
 
How to get bonus http://f.betroll.co.uk/ Betfair