Csökkenő kg-ok, cm-ek, növekvő izomtónus, szárnyaló önbizalom.
Nem ígéretek-TÉNYEK
Nem fiktív emberek-VALÓDIAK.

  • box6
  • box3
  • box5
  • box2
  • box4
  • box1

Blog

IR és pajzsmirigy alulműködés! Képtelenség lefogyni, képtelenség, hogy javuljanak az eredmények…tényleg?

Hashimoto, IR, tejérzékenység,

 szoptatás mellett, 3 hónapos babával kezdve

heti 3 óra edzéssel, napi 150 g szénhidráttal

„ 3 hónap -10 kg, és csökkentek a vércukor értékek, illetve a pajzsmirigy értékek, és az autoimmun alulműködésre szedett gyógyszer adag is.” /Haraszti Enikő/

==================

Minden ellened van, a betegségeid, és a szülés közelsége miatt nem is igen vállal senki.

Szeded a gyógyszereket.

Nem igazán tudod, hogyan kellene enned.

Nem igazán tudod, hogyan kellene edzened.

Mindkét betegség szinte velejárója a túlsúly.

===================
Szeretnél változtatni, és elgondolkodsz.

Több akaraterőd lesz?
Több tudásod lesz?
Nem az akaraterőn múlik.
===================
Érdekel, hogy nálunk miért van ennyi sikertörténet?
Vagy önként szívsz továbbra is, kipróbálva mindent,
vagyonokat kidobva

órákat edzve naponta
egyre frusztráltabban
egyre nagyobb súlyfelesleggel,
míg végül végleg fel nem adod?

Milyen segítségre találhatsz nálunk?

GYAKORLATban azonnal alkalmazható elméleti képzésre
GYORSan elkészíthető, több mint 200 receptre épülő menüsorra
GYORS vitalitás, erő-és állóképesség növekedésre az élvezetes, otthon is végezhető edzések miatt

de vigyázat: kicsattanó életenergia várható
„A vitalitásom és teherbíró képességem pedig nőtt, nem is akárhogy”
===================
A bajnokaink nem is rég ott tartottak, ahol Te ma.
Nézegették, gondolkodtak, náluk működne-e az online program.

HOGYAN BEFOLYÁSOLJA AZ IR súlyodat?

Múlt héten a pajzsmirigy alulműködés testsúlyra gyakorolt hatását vettem górcső alá, most nézzük, hogy miért nehéz fogyni IGT, IR, PCOS esetén!

Az inzulin a raktározó hormon, ha túl sok inzulin van a szervezetedben, ez hízáshoz vezet. Az IR, IGT egyik tünetének a hasi elhízás tekintendő. Amikor szénhidrátokat fogyasztasz, a vércukorszinted emelkedni kezd. Az emelkedő vércukor, jelet küld a hasnyálmirigyedben üldögélő béta sejteknek, hogy inzulint válasszanak ki. Ekkor az inzulin egyéb sejtekhez kötődik, aminek a hatására a glukóz (cukor) bejut ezekbe, és energiaként el tud használódni az ételeiddel elfogyasztott szénhidrát. Olyan, mint egy kapuőr, amely ahhoz szükséges, hogy a sejtjeid működéséhez szükséges szénhidrát beléjük jusson a véráramból.

„Állandóan éhes vagyok, és csakis édességet kívánok, de abból töménytelen mennyiséget”

Igen, ez is az inzulin egyik hatása. A kutatások már régen bizonyították, hogy a leghatékonyabb módszer, amely az inzulin érzékenységed fokozza, az alacsony szénhidráttartalmú diéták alkalmazása. 

Lássuk, mit jelent ez a gyakorlatban!

A BAJNOKOK PROGRAM klinkavezető főorvos asszonya az általános irányelveket ismerteti, mivel a személyre szabott napi szénhidrát mennyiséget orvos határozza meg.

„Az optimális szénhidrátcsökkentett diétával kapcsolatos magyar és nemzetközi irányelvek a következők : az étrend 45 %-a legyen lassú felszívódású szénhidrát, 25 %-a fehérje, 30 %-a zsír és legyen napi 30-40 gramm a rostbevitel. Ez a Nemzetközi Elhízástudományi Társasás ( IASO ) és a Magyar Obezitológiai és MozgásterápiásTársaság ( MOMOT ) ajánlása. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége és az Amerikai Dietetikus Társaság is egyetért a szénhidrátbevitel-csökkentett táplálkozással.

A szénhidrát-csökkentett étrenden általában a napi 150 gramm szénhidráttartalmú diétát értjük. ( Csak, hogy tudjuk ezt mihez viszonyítani : a magyarok átlagos napi szénhidrát-bevitele 330-400 gramm .. )”

A napi szénhidrát adagot több étkezésre kell elosztanunk, a következőképpen : reggelire 30 gramm, tízóraira 15 gramm, ebédre 50 gramm , uzsonnára 15 gramm, vacsorára 30 gramm fogyasztása javasolt. Este lényegesen kevesebbet együnk, mint délben, mert éjszaka a zsírok oxidációja lelassul, fizikai aktivitás nincsen, tehát az este elfogyasztott szénhidrát zsírként fog elraktározódni.

Diétánkban kerülni kell a gyorsan felszívódó szénhidrátokat, helyettük az alacsony glikémiás indexű, lassabban emésztődő szénhidrátokat javasolt fogyasztanunk, mert ezek elnyújtottabb és kiegyensúlyozottabb vércukor-emelő hatással bírnak. Ajánlottak a teljes kiőrlésű gabonaipari termékek.

A zöldségfélék, saját anyagukkal sűrített főzelékek, alacsony glikémiás indexű gyümölcsök sokféleséget biztosítanak az étrendben, emellett magas a vitamintartalmuk is, gazdagok ásványi anyagokban és antioxidánsokban.

A sovány húsok fehérjetartalma jelentős, fontos étrendünkbe építeni a halakat és a tojást.
Előnyösebb, ha magunk főzünk, mert így sok adalékanyagtól, tartósítószertől, sótól megkímélhetjük magunkat. Az asztali sózást lehetőleg kerülni kell, hiszen ismerjük a túlzott só fogyasztás veszélyeit ( magas vérnyomás, csontritkulás, gyomorrák rizikó fokozódása ) . Olyan fűszereket használjunk, melyek nem károsak az egészségre és fokozzák az anyagcserét is ( pl. mustár, gyömbér, torma ).

A tiszta, céltudatosan szabályozott táplálkozás nagyon fontos testünk alakítása és egészségünk megőrzése szempontjából, de csak a rendszeres mozgással, sporttal EGYÜTT érhetünk el tartós sikert !” /Dr. Magyar Katalin/

A BAJNOKOK PROGRAM

Célunk egy új életmód kultúra létrehozása, ahol a tag nem vezetgetve van, és tiltva, mit szabad és mit nem, hanem megkapja azt a tudást, amelyet megérdemel. Valljuk be, egy átlag embernek az orvos annyit mond, mi a napi szénhidrát kerete, és ad tájékoztató anyagot. Ez már az induláshoz sem elég.

Meg kell tanulni azokat az alapelveket, ami alapján étrendet tud összeállítani, meg kell ismertetni azzal az edzésmódszerrel, amivel leghatékonyabban javíthat a receptorok inzulinérzékenységén, azaz adni kell olyan háttértudást, amivel képes lesz saját szervezetét maximálisan támogatni.

Ehhez nyújt segítséget a Bajnokok Program egyedülálló szakmai stábja. http://www.csabibettina.hu/szakmai-stab.html

ÉS, HOGY MENNYIT TUDSZ TENNI MAGADÉRT?

Siklós-Szondi Anikó: IR –ÉS PAJZSMIRIGYBETEG: ”Letelt a 6 hét, 5,5 kg-mal vagyok kevesebb, mint az induló súlyom! Az arcom olyan, mint egy húszévesé, a bőröm szintén! Ezt neked köszönhetem! A heti 3 edzést tartom, érzem, hogy sokkal jobban érzem magam, a kilók peregnek le rólam! NEM MELLESLEG, ízlenek is az ételek, tehát örömmel csinálom és eszem is őket! Már a régi nadrágokból is fel tudok venni egy-kettőt! Jó úton haladok, nem hagyom abba, csinálom rendesen! Április végén megyek vissza az orvosomhoz, vérvétel után, naggggyon kíváncsi vagyok a leletemre. Remélem, hogy ezzel az életmód változtatással nem kell többet IR gyógyszert szednem!”

A legtöbb életmóddal összefüggő betegségben orvosi előírás az egészséges életmódra váltás. Ehhez nyújt segítséget a program, viszont minden esetben előzetes feltétel az orvosi diagnózis ismertetése, és a kezelőorvossal való folyamatos kontakt. Semmilyen klinikai vizsgálat nem készült, a program az egészséges életmódra váltást teszi lehetővé, amit orvos előír, viszont a páciens háttértudás nélkül a legtöbb esetben a gyakorlatban nem tud megvalósítani. Próbáld ki, Te mit tudsz tenni egy minőségi, teljes életért!”

 Tehát Te döntesz! Javulás, vagy betegség?

05 IR s pajzsmirigy alulmkds

IR és PCOS

IR s PCOSAz inzulinrezisztencia a szénhidrát-anyagcsere zavara, a cukorbetegség előszobájának tekintjük, míg a PCOS (policisztás ovárium szindróma) a női meddőség egyik szignifikáns oka, megközelítőleg a nők 10%-át érintő betegség.  A PCOS elnevezés csupán a petefészek (ovárium) betegségére utal, viszont valójában egy komplex anyagcserezavarral állunk szemben, melynek szerteágazó tünetei vannak. A PCOS tehát nem nőgyógyászati betegség, hanem szénhidrát-anyagcsere zavar, vagyis az inzulinrezisztencia részjelensége. A diagnózis megállapítása, és a gyógyszer beállítása belgyógyász-endokrinológus feladata, a nőgyógyász pedig ebben partner.


A kettő mindig együtt jár?


Az IR a cukorbetegség előszobája, kialakulását több tényező befolyásolja: genetikai hajlam, életmód és a stressz. És pár szó a PCOS-ről. Sokan csak akkor kezdenek el gyanakodni, amikor évek óta nem sikerül a teherbeesés, pedig vannak egyéb tünetei is. 

A legfontosabb tünetei közé tartozik az édesség utáni erős vágy, a hízásra való hajlam, vagy épp kóros soványság, rendszertelen menstruáció, ciszták jelenléte a petefészekben, zsíros, pattanásokra, gyulladásra hajlamos bőr, zsírosodásra hajlamos haj, és teherbeesési nehézségek, barnás elszíneződés a hónalj, nyak környékén, hajhullás, vagy férfias szőrösödés az arcon.

És nézzük a nőgyógyászati vonalát!  A magas inzulinszint túlzott mértékű ösztrogén-tesztoszteron átalakulást okoz a petefészkekben, míg a magas férfihormon szint miatt pedig a petesejtek nem tudnak megérni. Ezek a be nem érett tüszők azután kis cisztákká alakulva megmaradnak, a petefészkek megnagyobbodnak, és a burkuk megvastagszik. Ez a kéreg aztán megakadályozza a tüszőrepedést, ami miatt nem sikerül a megtermékenyülés. A meg nem repedt tüszők maradványaiból aztán kialakulnak ciszták, ami az ultrahang vizsgálatkor a jellegzetes ún. policisztás ultrahang képet adja.

De azt tudni kell, hogy az IR és a PCOS, a két betegség nem jelentkezik mindig kéz a kézben.

És ami közös- a PCOS és (inzulinrezisztencia) kezelése

Jelenlegi tudásunk szerint a hármas alapkezelés /kombinált étrendi –edzési - gyógyszeres kezelési stratégia/ hoz valódi sikert mindkettő kezelésében.

Ez sok esetben gyökeres életmódváltást jelent. Első, gyorsan jelentkező siker általában, hogy a bőr zsírosodási hajlama csökken, tisztul, a pattanások elmúlnak, a testtömeg csökken, a falási rohamok eltűnnek.  Bőrproblémákra a tudatos, tiszta táplálkozás kiválóan működhet, legalábbis elősegítheti a javulást. Kozma Melinda, egyik online bajnokomnak már béltükrözést írtak elő a bőrproblémái miatt, amit igyekezett érthető okokból elkerülni. „Néha még belobban az arcom, de sokkal könnyebben elmúlnak a pöttyeim, mint előtte. A peteéréskor jönnek a pöttyök, mert az étkezést betartom és már nem is mindennapos probléma ez, sőt ...”.

Érdekes tapasztalat, hogy az életmódváltás gondolatával kezdetben nehezen tud megbarátkozni a legtöbb beteg, egészen addig, amíg rá nem jönnek, hogy meg lehet oldani a tudatos életvitelt minimális extra időráfordítással.

Dr. Szegedi Rita bajnokom két kislány anyukája, egyébként aneszteziológusként dolgozik, és IR beteg, kezdetben nehezen tudta elképzelni, hogyan fogja beilleszteni az életébe a plusz edzéseket, és hogy fogja megoldani a külön főzést.

„Kiemelten fontos, hogy sem az ételek elkészítése, sem az edzés ne igényeljen extra időráfordítást.”

Amikor a megváltoztatott életmód már a leleteken is látszik, akkor sem lehet hátradőlni, mert ezek a betegségek nem azok, amiket elég időszakosan kezelni. Dr. Csamangó Katalin bajnokom kiválóan összefoglalja a lényeget:.

„Annak ellenére, hogy magam is orvos vagyok, csak nehezen döbbentem rá, hogy ezen felül az ún. inzulinrezisztenciában szenvedők táborába tartozom, ami a cukorbetegség előszobájának tekinthető. Hasi típusú elhízás, fáradékonyság, stb, mindenki bátran utána olvashat. A családomban a 2-es típusú diabetes halmozottan fordul elő, ez is egy intő jel.  Valahogy most másképp érzem a jelen életmódváltásommal kapcsolatban, amit egyben VÉGLEGESnek tekintek. Nem tehetek másként, ha felelősséggel gondolkodok.”

Igen, itt a véglegességen van a hangsúly életmódváltás tekintetében, aminek egyéb pozitív hozadéka is lesz, mégpedig csökkentjük a betegségekhez társuló anyagcsere-eltérések miatt később kialakuló magasvérnyomás-betegség, 2-es típusú cukorbetegség, vérzsír-eltérések, daganatos megbetegedések kialakulásának kockázatát.

Testedzés

A korábban idézett DR. Szegedi Ritának a legnehezebb az edzések beiktatása volt, és valljuk be, aki még sosem edzett korábban, annak talán ez a legnagyobb kihívás.

„Megtanítottál a helyes diétára, a mozgásra. Sokszor nehéz volt nekiállni tornázni…az együttműködésünk alatt csökkent az inzulinrezisztenciám. Maradok mélységes tisztelettel a munkásságod előtt /DR. Szegedi Rita/

És akkor nézzük, hogy érdemes edzeni a cukorbetegek körében végzett vizsgálatok szerint a betegségre gyakorolt hatás szempontjából?

A leghatékonyabbnak az izomfejlesztő és az aerob edzés kombinálása bizonyult mindamellett, hogy a legkedvezőbb testtömeg összetételt is ez az edzésmódszer produkálta.  /dr. Ronald J. Sigal és dr. Glen P. Kennya, JAMA/.

A hangsúly pedig a rendszerességen van!

Diéta

A PCO és az inzulinrezisztencia kezelésében elengedhetetlen, hogy betartsuk a diétát. A kezelés hatékonysága csak 40%-ban függ a gyógyszertől, 60%-ban az életmódváltás hozza meg a sikert!

A gyógyszer önmagában nem elég! Viszont a 3 alappillér együttes alkalmazása produkálhat meglepő eredményeket, mint azt Biro-Garisa Ibolya bajnokom tapasztalatai is igazolják: „Az orvos ultrahangos vizsgàlatkor PCOS-t látott. Egy csodás hírem is van, megjöttek véreredmènyek és a pajzsmirigy meg a másik eredmény is, teljesen tökéletes értékeim lettek! És az orvos szerint endimetriozis sincs! Alig hittem el, de ezek szerint legyőztük a betegséget!”

Az életmódváltás az, amit mindenki önmaga meg tud tenni saját érdekében, csak azt nem szabad elfelejteni, hogy élethosszig kell tartani mind a diétát, mind a mozgást.

De azt hiszem, a lehetséges szövődmények, és a fennálló tünetek ismeretében ez nem nagy áldozat.

Legyetek bajnokok  a mindennapokban!

New York 7080 km –pipa!

new york„Az orvos szerint endimetriózis sincs! Ultrahangos vizsgálatkor PCOS-t látott, de az eredmények szerint minden rendben! Alig hittem el, de ezek szerint legyőztük a betegséget!” pipa!

Hogy jön ez a kettő össze?

Női magazinok csodadiétáinak, önsegélyező könyvek, divatdiéták, „nagy megmondó” edzők olvasása helyett inkább próbálj meg egy gondolatot elültetni a fejedben: „amit képességeim lehetővé tesznek, annak keretei között bármit meg tudok tenni!”

ÓRIÁSI GRATULÁCIÓ mindenkinek, aki részt vett a Virtuális Bajnokok Edzése New Yorkig - 7080 km összegyűjtésében.

Bizony, 7080 km-t szedtünk össze 2 hét alatt- az én bajnokaim, thai boxosok, karatésok, kajakosok, triatlonosok, együtt, kart karba öltve egy vitálisabb élet népszerűsítése érdekében!

A megtett km-eket ezúttal szeretném felajánlani Biro-Garisa Ibolya számára. Miért?

Szeptember a PCOS hónapja, tudtad?

A Bajnokok Életmód Programban van egy kis gyöngyszemem, egy fiatal, Németországban élő lány, aki hihetetlen tűzzel, kitartással vetette bele magát az „életmódváltásba”.

A testünk a lelkünk otthona, amit fejlesztenünk, edzenünk kell, s mindeközben pedig MOSOLYOGNI, és élvezni az utat. Amennyiben egy minőségi, tudatos életet szeretnél élni, viszonylag egyszerűbb dolgod van. Ibolya nőgyógyászati műtét után került hozzám, lelkileg a padlón, kételkedve, megszenvedve. Az első hónapban csak étkezési tervet kapott, aztán kezdtünk el edzeni vele. Neki az egészsége volt a tét. Mindent megtett a képességei szerint egy teljes életért.

Biro-Garisa Ibolya: „Egy csodás hírem is van, megjöttek véreredmények és a pajzsmirigy meg a másik eredmény is amit néztek a betegségre vonatkozóan, teljesen tökéletes értékeim lettek! Az orvos szerint endimetriózis sincs! Ultrahangos vizsgàlatkor PCOS-t látott, de az eredmények szerint minden rendben! Alig hittem el, de ezek szerint legyőztük a betegséget!”

Az edzés mellett az étkezés betartása és a pozitív mentális állapot is 100%-os odafigyelést igényel. Ibolya ezt is teljesítette. A 7080 km tehát az övé. És nagyon köszönöm mindenkinek, aki közreműködött benne.

VIRTUÁLIS EDZÉSÜNKKEL ELJUTOTTUNK A FÖLD MÁSIK FELÉRE!

Virtulis edzs1 hét alatt 6 ország 3557 km a virtuális Bajnokok Edzésén!

Hihetetlenül büszke vagyok rátok, mert egyetlen hét alatt a részvevők együttesen 3557 km-t tettek meg /cardio edzések össz-km/! Tudjátok miért óriási dolog ez?

Mert élsportolókon kívül a MINDENNAPI EMBEREK, olyanok, akik:

§ alig 1-2 hete kezdtek el mozogni, még 1-2 km-t tudnak lefutni egyenlőre

§ betegség ellen az egészséges életmóddal küzdők /szív-és érrendszeri panaszok, PCO, IR, cukorbetegség, vérnyomás problémák, Lyme-kór, .../

§ óriási felelősség, nagy munkateher mellett vezető beosztású emberek

§ család, kisbaba mellett/velük közösen

hozták létre ezt a 3557 km-t. Olyan mindennapi emberek, mint Te is vagy. Mindezt szeretnénk felajánlani egy kislányért.

Bebizonyította már több száz bajnokom, hogy szívvel-lélekkel, napi szinten folyamatosan téve magukért, napi fél óra edzéssel olyan erő-és állóképességre, olyan külsőre tesznek szert, amiről még néhány sportoló is csak álmodik. És az okosan felállított terveknek köszönhetően náluk nincs off-s season, ők ezt a formát hozzák az év minden napján. Folyamatosan fejlődnek testileg- lelkileg, képzik magukat, ezért önbizalomban új ember születik belőlük.

A mindennapi emberekből. Olyanokból, mint Te is vagy.

Legyetek bajnokok a mindennapokban!

 

Facebook
Best UK Bookis w.betroll.co.uk Will Hill
 
How to get bonus http://f.betroll.co.uk/ Betfair