Várandósság alatti edzéseid

Kis bajnok baba. Ördögh Márta egész babavárás alatt úgy evett, úgy mozgott, úgy készült fel erre a kis tündérlányra, hogy a legjobb legyen neki.

Várandósság alatti edzéseid

Mindkét terhességem végigedzettem, de ez nem csoda, hiszen még az ikrek előtt is 30 év aktív versenysport állt előttem. A második terhességem során épp a 3 hónapban futottam egy 6 órás ultrafutó versenyen 64 km-t. Természetesen ez a terhelés előtt kikértem orvos véleményét is, és amikor úgy abszolváltam a versenyt, hogy minden rendben volt /bár az utolsó fél órát végigsétáltam/, akkor még elmentem egy félmaratont lefutni a bajai Kikeleten 4 hónaposan. És még az utolsó nap is 10 kg súllyal edzettem, bár már nagyon korlátozott számú gyakorlatot hajtattam végre edzések alatt.

Mire kell odafigyelni Neked?

 Először is hangsúlyozom, az orvossal végig egyeztetve edzhetsz csak, és leginkább- nem azoknak szól ez a cikk, akik veszélyeztetett terhesek, hanem azoknak, akik állapotosak, és az orvosuk engedélyezi a mozgást számukra.

Miért éri meg neked mozogni a várandóság alatt?

08 Vrandssg alatti edzseidA kutatások megállapították, hogy ha a várandósság alatt is aktív maradsz, annak számos előnye származik mindkettőtök részére, mint a gyorsabb regenerálódás a szülés után, kevésbé vizesedsz /én egy napot hagytam ki, az volt a vizesedés miatt az első és utolsó edzésmentes napom/,  nagyobb placenta  /ami több tápanyagot biztosít a babának/, a magzat finommechanikai mozgásait nagy mértékben elősegíted vele, és a szokásos, azaz  kisebb az elhízás kockázata, erősebb hátizom, /aki várt már gyermeket, ismeri, milyen jó érzés, pláne, ha kettőt egyszerre/, megnövekedett energiaszint és plusz egy: csökken a visszértágulat és aranyér valószínűsége. 

Mennyi, és milyen edzés az ideális a babavárás alatt?

Akik még sohasem edzettek azelőtt, hogy naponta intenzív séta, 30 -60 perces, figyelve, hogy a szívritmusod sose lépje át a 140-et, a testhőmérsékleted pedig sose lépje át a 38 fokot. Én hajnalban, vagy késő este futottam, így oldottak meg, mivel szeptemberi minden lányom, és épp a legmelegebb időszakra esett az utolsó trimeszter. Annyit sose sétált a kutyám, mint akkoriban, pedig napi 12 km-e mindig megvan így is. A mozgás szuper jó a hangulatodnak is, én sose voltam olyan kiegyensúlyozott, mint a két várandósságom idején.

Aki edzett korábban, az is tartsa be a fentieket azzal, hogy végezheti azokat az edzésformákat, amik során nincs kitéve ütközésnek, nagyobb rázkódásnak a magzat.

És semmiképp ne végezz olyan gyakorlatokat, amelyek során háton kell feküdni, mert ez a testhelyzet csökkenti a babához eljutó véráramot, vagy ahol hasra kell feküdnöd, nyilvánvaló okokból!

A legcélszerűbb napi 1 óra séta beiktatása, nyári időszakban természetesen kihasználva a kora reggeli, vagy késő esti órákat, amikor nincs olyan meleg. Emellett –bár meg fogsz lepődni- a súlyzós edzés a legbiztonságosabb mozgásforma, mivel itt magadnak tudod beállítani a súlyt, és kiválasztani a megfelelő gyakorlatokat, míg saját testsúlyos edzésnél szinte teljes mértékben korlátozott a biztonságosan végezhető gyakorlatok száma.

A súlyt már onnantól kezdve, hogy megtudtad, gyermeket vársz, én levenném a helyedben-ha nem voltál élsportoló korábban- 2 kg-ra, de ennyivel akkor is végezheted az edzést, ha nem edzettél korábban semmit.

Legyetek Bajnokok a mindennapokban!